Webbshop hjärta YouTube är sant
Det finns få kombinationer som slår webbshopen och YouTube om du vill att din webbhandel ska växa. Det är ett tämligen billigt sätt att nå ut till verkligen intresserade konsumenter.
Två är bättre än en
Så är det faktiskt, två är starkare än en. Två personer, företag eller plattformar når alltid fler än bara en. Man kommer på fler och bättre lösningar. Det betyder inte att du inte kan driva ett eget företag, men att du och din webbshop kommer att lyckas både bättre och snabbare om ni inte är ”ensamma”. Din webbshop kommer att nå fler tillsammans med en YouTubekanal. Du kommer att vara en bättre företagare om du har andra att samarbeta och umgås med. Genom att ha en kontorsplats hos Helio kan du lättare samarbeta med andra företagare och snabbare växa. Förutom att du också får roligare måndagar.
Webbshopen och YouTube
Du har en webbshop och har ganska snabbt upptäckt att det riktigt svåra inte var att skapa en ecommerce-sajt, eller att hitta de bästa produkterna att sälja. Det riktigt svåra är att få kunder, att bli upptäckt och att inte bara vara en sajt bland tusen andra på nätet. Svaret heter YouTube. Låt oss säga att du säljer träningskläder. Du kan då göra en YouTubefilm där du visar löpteknik för nybörjare. I filmen hänvisar du sedan till din webbshop. Naturligtvis har du på dig skor och kläder som du säljer. Om du säljer matberedare kan du göra en film, infomercial, om just den matberedaren. Folk går ofta ut på Youtube för att leta information om olika produkter. Det absolut bästa är om du gör en film där du jämför olika produkter. Du ska både länka till din webbshop i filmbeskrivningen, ha produkter till försäljning nedanför filmen samt ha klickknappar i filmen till din webbshop.